.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه حوادث از گلستان

عفو و بخشش 167 زنداني گلستان، تقدير نماينده ولي فقيه در گلستان از فرماندهي انتظامي، برملا شدن راز شش فقره سرقت و ... مهم‌ترين عناوين اخبار كوتاه حوادث گلستان است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، رئيس كل و رئيس كميسيون عفو، تخفيف و تبديل مجازات دادگستري كل استان گلستان گفت: در نيمه دوم سال 1387 تقريبا 229 پرونده در اين كميسيون مطرح شده كه با عفو 167 نفر موافقت شده است.
احمد فاضليان با اشاره به موضوع پرونده‌هايي كه درخواست عفو داشتند، افزود: مواد مخدر، تبعيد، حبس ابد، جزاي نقدي و... از جمله نوع پرونده‌هايي است كه در خواست عفو داشتند كه پس از موافقت كميسيون عفو استاني، پرونده‌ها به دبيرخانه كميسيون مركز ارسال، پيشنهاد عفو مجدد در مركز مورد بررسي قرار گرفته و نتيجه آن به دبيرخانه كميسيون استاني اعلام مي‌شود.

* تقدير نماينده ولي فقيه از فرماندهي انتظامي گلستان
نماينده ولي فقيه در استان گلستان از تلاش مجموعه انتظامي در راستاي نظم و امنيت در تعطيلات سال نو تقدير كرد.
فرماندهان و مسئولان انتظامي استان با آيت‌الله سيدكاظم نورمفيدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرستان گرگان ديدار كردند.
حميد عطايي در اين ديدار گزارشي از فعاليت‌هاي انتظامي استان در تعطيلات سال نو را تشريح كرد و افزود: با تلاش مجموعه انتظامي استان و همكاري و تعامل بسيار خوب مردم با پليس طي اين مدت وقوع جرايم 26 درصد و ميزان تصادفات 30 درصد كاهش داشته است.
وي با بيان اين نكته كه بيش از 6 هزار نفر از كاركنان انتظامي استان در طرح نوروزي پليس به كار گرفته شدند، خاطرنشان كرد: بيش از 90 ايستگاه پليس در نقاط مختلف استان مستقر بودند تا امنيت مطلوبي براي مسافران نوروزي ايجاد شود.
فرمانده انتظامي گلستان همچنين گفت: برابر نظر سنجي به عمل آمده از بيش از 6 هزار مسافر نوروزي، بيش از 90 درصد آنان از عملكرد پليس اظهار رضايت كردند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرستان گرگان نيز در اين ديدار با تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده گفت: تمام تلاش پليس امروزه مصداق عملي جهاد در راه خدا است.
آيت‌الله سيدكاظم نورمفيدي اخلاق توأم با ادب را زيبنده كاركنان نيروي انتظامي دانست و افزود: رضايت مردم از عملكرد شبانه‌روزي كاركنان انتظامي موجب اعتماد آن به پليس و در نهايت مشاركت آن در حفظ نظم و امنيت خواهد شد.
امام جمعه شهرستان گرگان در پايان اين ديدار با اشاره به نامگذاري سال 1388 به نام سال اصلاح الگوي مصرف از سوي مقام معظم رهبري اظها داشت: اطلاح الگوي مصرف در جامعه بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.

* تعقيب و گريز سارقان خودرو راز شش فقره سرقت را برملا كرد
فرمانده انتظامي گنبدكاووس از دستگيري دو سارق كه پس از سرقت وسايل جانبي خودروهاي مسروقه، اقدام به رهاسازي آن در بيابان‌هاي اطراف شهر مي‌كردند، توسط مأموران آگاهي اين شهر خبر داد.
حبيب محمد كربلايي‌نژاد با اشاره به نحوه شناسايي و دستگيري سارقان گفت: شب گذشته گزارشي از طريق منابع مردمي در اختيار مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اين شهر قرار گرفت كه در پي كسب آن بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران آگاهي اين شهر قرار گرفت و تلاش براي كشف خودروي مسروقه با همكاري ساير يگان‌هاي انتظامي آغاز شد.
وي ادامه داد، مأموران پس از يكسري گشت‌زني‌ها در سطح شهر و كنترل خروجي‌ها و مسيرهاي فرعي، موفق شدند خودروي مسروقه را كه دو جوان سرنشين آن بودند در خيابان امام خميني اين شهر شناسايي و به تعقيب آن پرداختند.
محمد كربلايي‌نژاد تصريح كرد: سرنشينان خودروي مورد نظر كه به محض مشاهده مأموران با سرعت زياد و تغيير مسير به سوي روستاي سيدآباد اين شهر متواري شدند، سرانجام با اقدام به موقع پليس و شليك يك گلوله به لاستيك خودرو، سارقان پس از توقف با به جا گذاشتن خودروي مورد نظر از محل متواري شدند.
به گفته وي با تحقيقات صورت گرفته از سوي مأموران هر دو متهم به نام‌هاي روح‌الله و سعيد، ساكن روستاي سيدآباد شناسايي و پس از دستگيري به شش فقره سرقت خودرو پرايد اعتراف كردند.
فرمانده انتظامي گنبدكاووس تصريح كرد: تحقيقات مأموران پيرامون نحوه و انگيزه سرقت و ديگر سرقت‌هاي احتمالي توسط اين دو سارق ادامه دارد.

* شربت آلوده مرد سارق، چهار گلستاني را به كما برد
فرمانده انتظامي گرگان از دستگيري مردي كه با انگيزه سرقت اقدام به توزيع غذا و شربت آلوده در بين شهروندان كرده بود توسط مأموران كلانتري 13 اين شهر خبر داد.
علي حسام با اشاره به نحوه شناسايي اين مرد گفت: بعدازظهر روز گذشته گزارشي از طريق مركز فوريت‌هاي پزشكي بيمارستان پنج آذر گرگان در اختيار مأموران كلانتري 13 گرگان قرار گرفت كه آنها را از مسموميت شديد سه مرد و يك زن و بستري شدن آنها در اين بيمارستان مطلع كرد.
وي ادامه داد: در پي كسب اين خبر بلافاصله گروهي از مأموران براي بررسي موضوع در محل حضور پيدا كرده و در بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد اين افراد توسط شربت آلوده كه مردي 27 ساله به همراه غذا در بين شهروندان توزيع كرده است، مسموم شده‌اند.
سرپرست انتظامي گرگان افزود: در بررسي‌هاي بعدي، مأموران پس از تحقيقات گسترده موفق شدند عامل توزيع شربت‌هاي مسموم به نام رسول را شناسايي و پس از اخذ مجوز از مقام قضايي وي را در منزلش دستگير كنند.
وي ادامه داد: در بازجويي‌هاي فني به عمل آمده متهم انگيزه خود را از توزيع اين شربت‌ها مسموم كردن و در پايان سرقت اموال شهروندان عنوان كرد.
حسام در پايان حال يكي از مسموم شدگان اين واقعه را رو به بهبود اعلام كرد و گفت: سه نفر ديگر همچنان در حالت كما بسر مي‌برند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.